A Turán Motorsport egy jól szervezett és professzionális csapat, amely a legmodernebb technológiát alkalmazza. A csapat tagjai között szerepelnek mérnökök, stratégiatervezők és logisztikai szakértők, akik mind hozzájárulnak a sikerekhez. A csapat filozófiája az innováció és a folyamatos fejlődés.
A Turán Motorsport évről évre kiemelkedő teljesítményt nyújt a magyar bajnokságokon és a nemzetközi versenyeken. Az elmúlt három évben a csapat a dobogón végzett a szezon végi összesített eredményekben, ami bizonyítja szakmai hozzáértésüket és kitartásukat.
Az autók fejlesztése során hibrid megoldásokat és adatvezérelt stratégiákat alkalmaznak, amelyek nemcsak a teljesítményt, hanem a fenntarthatóságot is növelik.
A versenyek alatt a csapatmunka különösen kritikus szerepet játszik, hiszen a futamok gyors tempója megköveteli a folyamatos kommunikációt és az azonnali problémamegoldást. A Turán Motorsport csapata a modern technológia és az évtizedes tapasztalat kombinációját alkalmazza, hogy minden szituációban a legjobb döntéseket hozza meg.
A Turán Motorsport egy jól szervezett és professzionális csapat, amely a legmodernebb technológiát alkalmazza. A csapat tagjai között szerepelnek mérnökök, stratégiatervezők és logisztikai szakértők, akik mind hozzájárulnak a sikerekhez. A csapat filozófiája az innováció és a folyamatos fejlődés.
A Turán Motorsport évről évre kiemelkedő teljesítményt nyújt a magyar bajnokságokon és a nemzetközi versenyeken. Az elmúlt három évben a csapat a dobogón végzett a szezon végi összesített eredményekben, ami bizonyítja szakmai hozzáértésüket és kitartásukat.
Az autók fejlesztése során hibrid megoldásokat és adatvezérelt stratégiákat alkalmaznak, amelyek nemcsak a teljesítményt, hanem a fenntarthatóságot is növelik.
A csapat és a versenyző közötti rádiókapcsolat biztosítja, hogy a stratégiai döntéseket gyorsan és hatékonyan lehessen végrehajtani.
„Az M-Sport színeiben Turán Frigyes már bizonyította, hogy mire képes. Több mint 20 évnyi rali tapasztalattal a hátam mögött van némi rálátásom a sportágra, és kijelenthetem, hogy remek döntés volt a magyar fiúk támogatása. A világbajnokságon szinte zöldfülűként többször is a dobogóra állhattak, és ez mindent elmond a csapatról.”
– Malcolm Wilson, az M-Sport csapatfőnöke
A Turán Motorsport 2010 óta meghatározó szereplője a hazai és nemzetközi raliversenyzésnek. A csapat az elmúlt évek során számos kiemelkedő eredménnyel bizonyította, hogy a szenvedély, a szakértelem és a folyamatos fejlődés kéz a kézben járnak a sikerrel.
A Turán Motorsport versenyzőpárosa 2010-ben debütált a Rali Világbajnokságon. Négy európai versenyhelyszínen mérettették meg magukat és életük második VB futamán máris óriási bravúrt vittek véghez: az előkelő 8. helyen végeztek, s ezzel rögtön 4 világbajnoki pontot szereztek, ami a valaha volt legjobb magyar Rali Világbajnokságon elért eredmény.
A magyar csapatra rögtön felfigyelt a nemzetközi mezőny, így a Ford Fiesta S2000-eseket versenyeztető Markko Martin csapata is, akik elismerve a magyar sportolók lehengerlő teljesítményét, 2011-ben Fricit és navigátorát ültették az egyik SWRC autójuk pilóta, illetve navigátor ülésébe a teljes évadra. A világ 13 országában megrendezett és 120 országában közvetített versenysorozat 8 állomásán versenyeztek az SWRC kategória résztvevői. Hatalmas ismertséget jelentett ez mind a csapatnak, mind a csapat támogatóinak, mind pedig Magyarországnak.
„A magyar srácok bebizonyították, hogy nincsenek híján a kitartásnak. Nagyon jó taktikával versenyeznek, és kiváló összhang van közöttük, ami ebben a sportágban elengedhetetlen. Újoncként az SWRC kategóriában meg tudták szorongatni az élmezőnyt, és ez nem kis teljesítmény. Mindenkinek csak azt tudom ajánlani, hogy figyeljen oda Turán Frigyesre, mert még sok kellemes meglepetést okozhat!”
– Markko Märtin – ötszörös rali világbajnoki futamgyőztes
A csapat nemzetközi IRC és hazai ORB versenyeken egyaránt rajthoz állt. Legnagyobb sikerük az IRC San Remo futamán megszerzett 6 világbajnoki pont volt.
A Turán Motorsport párosa két ERC futamon, valamint a teljes ORB sorozatban indult, ahol Turán Frigyes három egymást követő versenyen is győzelmet aratott.
A Turán Motorsport csapata a Peugeot támogatásával a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain versenyzett. Ebben az évben a Veszprém Ralin harmadik helyen végeztek, míg a Mikulás Ralit kategória másodikként zárták
Turán Frigyes és navigátora ismét a Ford támogatásával állt rajthoz a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain. Emellett világbajnoki futamon is versenyeztek, a Katalán Ralin kategória 6.-ként végeztek, míg a privát csapatok között elsők lettek az új autóval, a Ford Fiesta R5-tel. Ebben az évben megnyerték a Mikulás Ralit valamint a Veszprém Ralin második helyen végeztek.
A Turán Motorsport párosa a Rali Világbajnokság 6 futamán indult el, és minden futamon pontszerző helyen végzett a Ford Fiesta R5-tel. Friciék a legjobb eredményt a Katalán Ralin érték el, ahol kategóriájukban a dobogó 3. fokára állhattak fel.
Turán Frigyes egy új, tapasztalt navigátor hölggyel, Farnadi Ágnessel tért vissza hazánkba és ismét a Magyar Országos Rali Bajnokság 7 versenyén a teljesen megújult Ford Fiesta R5-tel. Ági a kitűnő autóversenyzői adottságai mellett a női vonalat is képviselte a szezonban, nőiessége a finom megoldásaiban is megmutatkozott az éles helyzetekben. A páros az évadnyitó Miskolc Ralin második lett és a szezonzáró Eger Ralin is felállhatott a dobogó második fokára.
Turán Frigyes új navigátorral, a több mint 20 éves rali navigátori tapasztalattal rendelkező Bagaméri Lászlóval állt rajthoz a 8 versenyhétvégéből álló Magyar Országos Rali Bajnokságon. Bagaméri László közel 100 versenyen vett részt eddigi pályafutása során, köztük nemzetközi futamokon is bizonyított, 8 különböző versenyautó típussal. László kiemelkedő navigátori eredményekkel, és nagyszerű nemzetközi háttérrel rendelkezik: pl. 2010-ben R3 kategória magyar bajnok lett, és megnyerte a Magyar F2 Bajnokságot. 2018-ban mind a 8 versenyen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a páros, végül a 2. helyen zárták az ORB-t a Ford Fiesta R5-tel.
Turán Frigyes ismét a Magyar Országos Rali Bajnokság versenyein állt rajthoz Bagaméri Lászlóval. A versenyzőknek ebben az évben is 8 versenyt kellett teljesíteniük a Ford Fiesta R5-tel. A szezon végén Frici és Laci a 4. helyen végeztek az ORB-ben, míg a szezonzáró ERC futamon, a Nyíregyháza Ralin felállhattak a dobogó legfelső fokára.
Turán Frigyes és Bagaméri László egy új márkával, a Korda Racing vadonatúj Volkswagen Polo R5 versenyautójával folytatta a versenyzést a Magyar Országos Rali Bajnokságban. A 2020-as szezonban a pilótáknak júliustól 6 versenyt kellett teljesíteniük. Végül Turán Frigyesék ERC2 kategória győztesként és összetett másodikként zárták a szezont.
A Turán Motorsport csapata újra a Magyar Országos Rali Bajnokságban állt rajthoz a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval. A 2021-es rali idényben 7 versenyhétvégét kellett teljesíteniük a pilótáknak. Friciék küzdelmes szezont zártak, a legsikeresebb versenyük a Székesfehérvár Rali volt, ahol az összetett második helyen végeztek.
Turán Frigyes régi-új navigátorral, Farnadi Ágnessel – 2017-ben már versenyeztek együtt – indult a Magyar Országos Rali Bajnokságban a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval. A versenyzőpáros 6 versenyt teljesített a szezonban. Frici és Ági az év legjobb eredményeként a Dunakanyar Ralin 3. helyen ért célba. A páros részt vett a II. ZEG Rally Show-n is, amelyet megnyert.
Turán Frigyes ismét a Magyar Országos Rali Bajnokság 6 versenyén állt rajthoz Farnadi Ágnessel. Frici és Ági a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval végül a magyar bajnoki összetettben a második helyen végzett.
Turán Frigyes hosszú kihagyást követően ismételten Zsiros Gáborral folytatta a versenyzést a Magyar Országos Rali Bajnokságban. A páros 5 futamon állt rajthoz a Volkswagen Polo GTI R5-tel, a legjobb eredményt a szezonnyitó Veszprém Ralin és az azt követő Diósgyőr Ralin érték el, mindkétszer a dobogó második fokára állhattak fel.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor új autóval, egy Škoda Fabia RS Rally2-vel idén is bajnokesélyesként áll rajthoz a Magyar Országos Rali Bajnokság versenyein. A párosnak 6 futamot kell teljesítenie az idei évben.
„Az M-Sport színeiben Turán Frigyes már bizonyította, hogy mire képes. Több mint 20 évnyi rali tapasztalattal a hátam mögött van némi rálátásom a sportágra, és kijelenthetem, hogy remek döntés volt a magyar fiúk támogatása. A világbajnokságon szinte zöldfülűként többször is a dobogóra állhattak, és ez mindent elmond a csapatról.”
– Malcolm Wilson, az M-Sport csapatfőnöke
A Turán Motorsport 2010 óta meghatározó szereplője a hazai és nemzetközi raliversenyzésnek. A csapat az elmúlt évek során számos kiemelkedő eredménnyel bizonyította, hogy a szenvedély, a szakértelem és a folyamatos fejlődés kéz a kézben járnak a sikerrel.
A Turán Motorsport versenyzőpárosa 2010-ben debütált a Rali Világbajnokságon. Négy európai versenyhelyszínen mérettették meg magukat és életük második VB futamán máris óriási bravúrt vittek véghez: az előkelő 8. helyen végeztek, s ezzel rögtön 4 világbajnoki pontot szereztek, ami a valaha volt legjobb magyar Rali Világbajnokságon elért eredmény.
2011: A magyar csapatra rögtön felfigyelt a nemzetközi mezőny, így a Ford Fiesta S2000-eseket versenyeztető Markko Martin csapata is, akik elismerve a magyar sportolók lehengerlő teljesítményét, 2011-ben Fricit és navigátorát ültették az egyik SWRC autójuk pilóta, illetve navigátor ülésébe a teljes évadra. A világ 13 országában megrendezett és 120 országában közvetített versenysorozat 8 állomásán versenyeztek az SWRC kategória résztvevői. Hatalmas ismertséget jelentett ez mind a csapatnak, mind a csapat támogatóinak, mind pedig Magyarországnak.
„A magyar srácok bebizonyították, hogy nincsenek híján a kitartásnak. Nagyon jó taktikával versenyeznek, és kiváló összhang van közöttük, ami ebben a sportágban elengedhetetlen. Újoncként az SWRC kategóriában meg tudták szorongatni az élmezőnyt, és ez nem kis teljesítmény. Mindenkinek csak azt tudom ajánlani, hogy figyeljen oda Turán Frigyesre, mert még sok kellemes meglepetést okozhat!”
– Markko Märtin – ötszörös rali világbajnoki futamgyőztes
A csapat nemzetközi IRC és hazai ORB versenyeken egyaránt rajthoz állt. Legnagyobb sikerük az IRC San Remo futamán megszerzett 6 világbajnoki pont volt.
A Turán Motorsport párosa két ERC futamon, valamint a teljes ORB sorozatban indult, ahol Turán Frigyes három egymást követő versenyen is győzelmet aratott.
A Turán Motorsport csapata a Peugeot támogatásával a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain versenyzett. Ebben az évben a Veszprém Ralin harmadik helyen végeztek, míg a Mikulás Ralit kategória másodikként zárták.
2015: Turán Frigyes és navigátora ismét a Ford támogatásával állt rajthoz a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain. Emellett világbajnoki futamon is versenyeztek, a Katalán Ralin kategória 6.-ként végeztek, míg a privát csapatok között elsők lettek az új autóval, a Ford Fiesta R5-tel. Ebben az évben megnyerték a Mikulás Ralit valamint a Veszprém Ralin második helyen végeztek.
A Turán Motorsport párosa a Rali Világbajnokság 6 futamán indult el, és minden futamon pontszerző helyen végzett a Ford Fiesta R5-tel. Friciék a legjobb eredményt a Katalán Ralin érték el, ahol kategóriájukban a dobogó 3. fokára állhattak fel.
Turán Frigyes egy új, tapasztalt navigátor hölggyel, Farnadi Ágnessel tért vissza hazánkba és ismét a Magyar Országos Rali Bajnokság 7 versenyén a teljesen megújult Ford Fiesta R5-tel. Ági a kitűnő autóversenyzői adottságai mellett a női vonalat is képviselte a szezonban, nőiessége a finom megoldásaiban is megmutatkozott az éles helyzetekben. A páros az évadnyitó Miskolc Ralin második lett és a szezonzáró Eger Ralin is felállhatott a dobogó második fokára.
Turán Frigyes új navigátorral, a több mint 20 éves rali navigátori tapasztalattal rendelkező Bagaméri Lászlóval állt rajthoz a 8 versenyhétvégéből álló Magyar Országos Rali Bajnokságon. Bagaméri László közel 100 versenyen vett részt eddigi pályafutása során, köztük nemzetközi futamokon is bizonyított, 8 különböző versenyautó típussal. László kiemelkedő navigátori eredményekkel, és nagyszerű nemzetközi háttérrel rendelkezik: pl. 2010-ben R3 kategória magyar bajnok lett, és megnyerte a Magyar F2 Bajnokságot. 2018-ban mind a 8 versenyen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a páros, végül a 2. helyen zárták az ORB-t a Ford Fiesta R5-tel.
Turán Frigyes ismét a Magyar Országos Rali Bajnokság versenyein állt rajthoz Bagaméri Lászlóval. A versenyzőknek ebben az évben is 8 versenyt kellett teljesíteniük a Ford Fiesta R5-tel. A szezon végén Frici és Laci a 4. helyen végeztek az ORB-ben, míg a szezonzáró ERC futamon, a Nyíregyháza Ralin felállhattak a dobogó legfelső fokára.
Turán Frigyes és Bagaméri László egy új márkával, a Korda Racing vadonatúj Volkswagen Polo R5 versenyautójával folytatta a versenyzést a Magyar Országos Rali Bajnokságban. A 2020-as szezonban a pilótáknak júliustól 6 versenyt kellett teljesíteniük. Végül Turán Frigyesék ERC2 kategória győztesként és összetett másodikként zárták a szezont.
A Turán Motorsport csapata újra a Magyar Országos Rali Bajnokságban állt rajthoz a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval. A 2021-es rali idényben 7 versenyhétvégét kellett teljesíteniük a pilótáknak. Friciék küzdelmes szezont zártak, a legsikeresebb versenyük a Székesfehérvár Rali volt, ahol az összetett második helyen végeztek.
Turán Frigyes régi-új navigátorral, Farnadi Ágnessel – 2017-ben már versenyeztek együtt – indult a Magyar Országos Rali Bajnokságban a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval. A versenyzőpáros 6 versenyt teljesített a szezonban. Frici és Ági az év legjobb eredményeként a Dunakanyar Ralin 3. helyen ért célba. A páros részt vett a II. ZEG Rally Show-n is, amelyet megnyert.
Turán Frigyes ismét a Magyar Országos Rali Bajnokság 6 versenyén állt rajthoz Farnadi Ágnessel. Frici és Ági a Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval végül a magyar bajnoki összetettben a második helyen végzett.
Turán Frigyes hosszú kihagyást követően ismételten Zsiros Gáborral folytatta a versenyzést a Magyar Országos Rali Bajnokságban. A páros 5 futamon állt rajthoz a Volkswagen Polo GTI R5-tel, a legjobb eredményt a szezonnyitó Veszprém Ralin és az azt követő Diósgyőr Ralin érték el, mindkétszer a dobogó második fokára állhattak fel.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor új autóval, egy Škoda Fabia RS Rally2-vel idén is bajnokesélyesként áll rajthoz a Magyar Országos Rali Bajnokság versenyein. A párosnak 6 futamot kell teljesítenie az idei évben.
Turán Frigyes a magyar rallye sport egyik legismertebb és legelismertebb személyisége, aki közel két évtizedes pályafutása során ikonikus figurává vált. A sport iránti szenvedélye, kitartása és professzionalizmusa példaképpé emeli őt mind a versenytársak, mind a rajongók szemében.
Karrierje 2000-ben kezdődött, és már a kezdetektől magára vonta a figyelmet gyorsaságával és technikai precizitásával. Az évek során számos bajnoki címet nyert, és nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi mezőnyben is bizonyította tehetségét. Egyik legemlékezetesebb éve 2016 volt, amikor az Európai Rally Bajnokságban (ERC) is versenyzett, ahol stabil pontszerzéssel zárta a szezont.
Frigyes aktívan részt vesz a sport népszerűsítésében, különösen a fiatalok körében, akik számára inspiráló példát nyújt. Közösségi szerepvállalása és médiajelenléte jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a rallye sport egyre szélesebb közönséget érjen el Magyarországon.
Többszörös nemzeti bajnok, nemzetközi eredményekkel
Turán Frigyes pályafutása során számos kiemelkedő eredményt ért el, amelyek közül a következők emelkednek ki:
Turán Frigyes a magyar rallybajnokság abszolút győztese lett. Ezek az évek a pályafutásának egyik csúcspontját jelentették, hiszen technikai és stratégiai szempontból is kiemelkedően teljesített
Az FIA által szervezett Közép-Európai Zóna (CEZ) Rally Kupa egyik meghatározó alakja volt, ahol több futamgyőzelmet is szerzett.
Az Európai Rally Bajnokságban (ERC) való részvétele során több pontszerző helyet ért el, miközben a legjobbak között tartotta magát a nemzetközi mezőnyben.
Újra bizonyította kiemelkedő képességeit a magyar bajnokság élmezőnyében, stabil teljesítményével és taktikai fölényével.
Nemzetközi szereplései során olyan ikonikus versenyeken vett részt, mint a Barum Czech Rally Zlín vagy a Rally di Roma Capitale, ahol nemcsak a magyar csapat, hanem a nemzetközi rallysport képviseletében is helytállt. Ezek az eredmények tovább erősítették nemzetközi hírnevét és a magyar rallysport megítélését.
Turán Frigyes személye és pályafutása nemcsak a magyar rallysport sikereinek fontos mérföldköve, hanem egyben inspiráló példa a sport iránti elkötelezettség és a kitartás erejére. Hitelessége, szenvedélye és eredményessége olyan alapvető értékek, amelyek erősítik a márkáját, és lehetővé teszik, hogy a rajongók és szponzorok körében egyaránt kiemelkedő népszerűségnek örvendjen.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a 2025-ös szezonban új autóval, a Škoda Fabia RS Rally2-vel versenyzik. A Škoda Fabia RS Rally2 a negyedik generációs Škoda Fabia sorozatgyártású modelljén alapul, amely 2021-ben jelent meg a piacon. Ez a modell a Rally2 csoportba tartozik, és a rendkívül sikeres Škoda Fabia Rally2 és Rally2 evo (korábban R5 néven ismert) utódja, amelyek az elmúlt nyolc évben a legkelendőbb és legsikeresebb raliautókká váltak. A Škoda Motorsport egy teljesen új motort fejlesztett ki a Fabia RS Rally2 számára, tovább javítva a jármű kezelhetőségét, hajtásláncát és elektronikáját.
Alapjármű: Škoda Fabia, 4. generáció
Hosszúság: 4 108 mm
Tengelytáv: 2 569 mm
Maximális szélesség: 1 820 mm
Minimális tömeg: 1 230 kg
Karosszéria: Módosítva 4×4 hajtáslánchoz
Biztonsági bukókeret
Feltöltött, 4 hengeres: 1 620 cm
Közvetlen befecskendezés
Változó szelepvezérlés a kipufogó- és szívószelepekhez
Maximális teljesítmény: 214 kW
Maximális nyomaték: 430 Nm
4×4
5 sebességes váltó
Kézi szekvenciális váltás
Mechanikus differenciálművek (elöl és hátul)
2025-ben új fejezetet nyitunk: vadonatúj Skoda Fabia RS Rally2 versenyautónkkal állunk rajthoz az ORB futamain! A szezonnyitó Diósgyőr Ralin már az új dizájnnal találkozhattok – dinamikus, friss és tüzes, ahogy tőlünk megszoktátok. Ez nem csak egy új autó, hanem új lendület is a Turán Motorsport számára. Nézd meg az új megjelenést, és írd meg, neked hogy tetszik!
A Fabia RS Rally2 már a Volkswagen-csoport MQB platformjára épül, ami merevebb karosszériát, jobb futómű-geometriát és nagyobb stabilitást biztosít.
A Fabia RS fejlettebb elektronikai rendszert kapott, amely gyorsabb reakciókat és precízebb motorvezérlést biztosít.
A 1.6 literes turbómotor teljesítménye finomhangolva jobb gyorsulást és hatékonyabb nyomatékátvitelt eredményez, különösen kanyarokból való kigyorsításnál.
Az új felfüggesztési megoldások jobb tapadást és pontosabb irányíthatóságot adnak murván és aszfalton is.
A kormánymű, akkumulátor és egyéb elemek áthelyezésével ideálisabb súlypontot értek el, ami növeli a kezelhetőséget.
A fejlesztett differenciálzárak még jobb vonóerőátvitelt és magabiztosabb kanyarsebességet biztosítanak.
– Hatszoros magyar bajnok
– Sokszoros magyar futamgyőztes
– Többszörös világbajnoki pontszerző
– ERC-futamgyőztes
– Háromszor az Év Autóversenyzője
– Kiemelt eredmények a Magyar Országos Rali Bajnokság versenyein
– Nemzetközi futamok aktív résztvevője
– Világbajnoki pontszerző
– 2010-ben felkerült a világ TOP100 navigátorának listájára
– 2009-2015 között EB futamokon versenyezhetett
– Fiatal autóversenyző, aki 2021-ben kezdte pályafutását a Hankook Racer Cup RX fiatal tehetségeket felkutató versenysorozatában
– Lotti 2022-ben megnyerte a versenysorozat női kategóriáját
– 2024-ben a A HYBRID RX CUP-ban, a magyar Rallycross bajnokság teljesen megújuló kategóriájában versenyzett, ahol az előkelő 2. helyen végzett
– 2024-ben az Év női versenyzőjének választották
– 3 évesen már quadozott, 6 évesen pedig beülhetett első gokartjába
– 7 évesen indult el első hazai amatőr bajnokságán
– A következő évben már licences versenyzőként volt eredményes a magyar, a közép-európai(CEE), valamint a Cseh, a Szlovák és az Osztrák bajnokságokban is
– Édesapja, Faltusz Péter, 1993-2008 között aktív rallye versenyző volt
– Versenyzői munkáját 2023 óta a Turán Motorsport is segíti
Csapatvezető és versenyző
Navigátor
Csapatvezető és versenyző
Versenyző
Kapcsolat
Turán Motorsport:
Sajtókapcsolat:
Just Creative Kommunikációs Ügynökség
Íratkozz fel hírlevelünkre