Turán Frigyes ismét az ERC-élmezőnyben bizonyítana

Új partnerrel bővült a Turán Motorsport Az idei szezon nem csak az új Skoda miatt különleges, hanem új támogatót is köszönthet a csapat: Turán Friciék az évad hátralévő részében ugyanis Magyarország egyik vezető biztosítótársaságának, az Alfa Biztosítónak a támogatásával versenyeznek. Az egyéves együttműködésük keretében több közös aktivitással is készülnek a közeljövőben. Az Alfa Biztosító a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője: a lakásbiztosítási piacon vezető, további biztosítási területeken pedig a legnagyobbak közé tartozik. „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy olyan sikeres vállalat, mint az Alfa Biztosító támogatja a csapatunkat. Fontos számunkra a stabil háttér, és örülök, hogy egy olyan partnerrel dolgozhatunk együtt az idei versenyszezonban, aki ugyanúgy hisz a tudatos építkezésben, a fejlődésben és a megbízhatóságban, mint mi a versenypályán” – mondja Turán Frigyes. „Turán Frici amellett, hogy gyors a pályán, mindig felkészült és megfontolt döntéseket hoz, akárcsak mi a biztosítások terén. A Turán Motorsportnál kiemelt fontosságú a stabilitás és a következetes munka, amit csak erősítenek a folyamatos technológiai fejlesztések és a sokéves versenytapasztalat. Örülünk, hogy támogathatjuk a csapatot, hiszen ezek az értékek az Alfa Biztosító számára is kiemelt jelentőséggel bírnak” – teszi hozzá Szombat Tamás, az Alfa Biztosító vezérigazgató-helyettese. A leggyorsabb magyarok és Európa élmenői a Rally Hungary-n A Rally Hungary régóta a magyar rallysport egyik legfontosabb eseménye, és idén is impozáns mezőny érkezik a Veszprém környéki gyorsaságikra: összesen 67 páros nevezett, köztük 30-an az ERC1 kategóriában. A háromnapos verseny murvás szakaszain a leggyorsabb magyarok és Európa élmenői is összemérik tudásukat. „Minden évben jó érzés visszatérni ezekre a pályákra, ahol már 2019-ben felértünk a csúcsra. A veszprémi murvás szakaszokat mindig is szerettük, és reméljük, most is jó formában versenyzünk majd. Az új Skoda Fabia RS-sel már Diósgyőrben is jól szerepeltünk, és szeretnénk most is gyorsan, látványosan autózni, hogy ezzel is megköszönjük a szurkolók biztatását. A hazai pályaismeret talán nekünk kedvezhet, de a nemzetközi mezőny is nagyon erős, így minden apró részlet számít majd” – kezdi Frici. „Pozitívan indul számunkra a Rally Hungary, hiszen a szervezők és az FIA részéről is megtisztelő figyelem övez minket: megkaptuk a ?local hero? címet, mivel nyertünk már ERC-futamot, és jelenleg vezetjük a magyar bajnokságot. A belső kamerás felvételek alapján látjuk, hogy a pályák körülbelül 80-90%-át ismerjük, de a veszprémi gyorsaságik híresek arról, hogy évről évre változnak. Előfordulhatnak nagyobb kövek, a verseny közben változhatnak az ívek, vagy épp új nyomvonal alakulhat ki, amik megnehezíthetik a dolgunkat. Itt nem elég gyorsnak lenni ? kell a szerencse, egy jól felkészített autó és olyan abroncs, ami bírja a kihívásokat? – folytatja a pilóta. Erős autó, tudatos stratégia „A teszten kb. 50 kilométert tudtunk menni a Skodával, és nagyon pozitívak voltak az első méterek az aszfaltot követően murván is. Örülünk, hogy ennyire erős autóval versenyezhetünk, aminek rendkívül jó a futóműve” – teszi hozzá Zsiros Gábor. „Az új fejlesztésű autó előnyei látványosak voltak Királyszentistvánon, ugyanis nagyon gyorsan, nyomatékosan tudtunk autózni a teszten. A versenyen hosszú, 50 km feletti körök is várhatók, ahol okosan kell gazdálkodnunk a gumikkal, hiszen a három nap alatt összesen 16 abroncsot használhatunk el. Nagy gumitaktikai harcra készülünk és bízunk a Hankook abroncsok előnyeiben. Úgy gondolom, az fog elöl végezni ezen a futamon, aki megfontoltan versenyez és nem tesz fel mindent egy lapra. Próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy folytassuk a Diósgyőr Ralis teljesítményünket és egy jót autózzunk” – zárja gondolatait Gabi. A hétvégi Rally Hungary versenyén Turán Friciék tehát új támogatóval az oldalukon állnak rajthoz a Skodával. A háromnapos verseny pénteken Királyszentistvánon veszi kezdetét, majd szombaton Hegyesd, Kislőtér és Várpalota szerepel a programban két körben. Vasárnap pedig Iszka, Tés és a Nagylőtér várja a versenyzőket és a szurkolókat újabb két körben. A versenyzőknek összesen közel 188 versenykilométert kell teljesíteniük.