Turán Frigyes
Rali-pilóta
Budapesten született 1974-ben. Nős, két kislány édesapja. Versenyzői pályafutását 1994-ben kezdte meg, majd az ezt követő tíz évben hatszor nyerte el az országos gyorsasági bajnok címet. 2008-ban Bajnokok Bajnoka. 2010-ben indult el nemzetközi pályafutása a rallysport csúcsának számító WRC sorozatban. A Zsiros Gábor navigátorral közösen alkotott magyar csapatra rögtön felfigyelt a nemzetközi mezőny, hiszen már a második versenyükön az előkelő 8. helyen végeztek. A 2011-es évadban az SWRC sorozatban folytatják a versenyzést a világklasszis M-Sport csapat színeiben. Turán Frigyes a legeredményesebb magyar rali-pilótaként az idén 7 nemzetközi futamon.
Gent’s comments:
Szeretem az órákat, elsősorban a sportos vonalat kedvelem, a nagy méretet és autoama szerkezetet részesítem előnyben. Ezért viselem olyan szívesen Tag Heuer Grand Carrera karórámat, ez a kaucsuk szíjas változat, ami nemcsak külsőre tetszik, de funkcionális is, mert a rali versenyek alkalmával is hasznát veszem.
Expert advise:
Az állóképesség az egyik leglényegesebb a rali sportban, hogy vezetés közben ne csökkenjen a koncentráció. A másik legfontosabb pedig, hogy tökéletesen, feltétel nélküli bizalommal a navigátorra hagyatkozunk. Folyamatosan és kizárólag azt teszi, mondjuk egy gyorsasági szakaszon 40-45 kilométeren keresztül a pilóta, amit a navigátor mond, mert így tud a leggyorsabban autózni. Ha látványosabb stílust követ, akkor veszít az időeredményből, ha pedig önállósodik, s nem hallgat 100 százalékban a társára, akkor az nagyon veszélyes szituációkat eredményez. Természetesen az ilyen menetekre felkészített autók teljesen különböznek a gyáriaktól. A WRC-ben is csak a típusjelzés az, ami azonos az utcai autóéval, minden más különbözik.