Talán sokan még emlékeznek rá, hogy a Synergon Turán Motorsport kettőse a tavalyi Katalán-ralit a gyári Ford-csapat egyik autójával teljesítette, s bár az ?Év bukása? lett a vége, a részeredmények meggyőzték a fordosokat, úgyhogy segítettek a folytatásban.
?A katalán futamnak abszolút pozitív fogadtatása volt a Ford-csapaton belül, azt mondták, jobb, hogy a hetedik helyről kiestünk, mintha a huszadik körül kullogtunk volna. Malcolm Wilson csapatfőnök már akkor felajánlotta, segít nekünk a folytatásban. Az idei World Rally Car azonban vadonatúj, két és fél év fejlesztése van benne, úgyhogy számunkra megfizethetetlen. Ezért döntöttünk az anyagilag elérhetőbb S2000-es mellett, amellyel szintén óriási kihívás lesz versenyezni. Még el sem hisszük, hogy sikerült, de a hét végén leadtuk a nevezésünket a sorozatra, úgyhogy most már lassan kezd realitássá válni? ? mondta Turán Frici, aki így egy Ford Fiesta S2000-essel száguld az idén, amelyet Markko Martin csapata üzemeltet. Emlékeznek még az észt versenyzőre? A rali-rajongók biztosan, hiszen Martin nemrég még állandó pontszerzője volt a világbajnoki futamoknak, s állandó gyári pilótája a mezőnynek.
Frici és navigátora, Zsiros Gabi pedig már ki is próbálta az autót ? Észtországban, Tallinban, mínusz 29 fokban, hófalak között, egy kifejezetten tesztre kialakított szinkronpályán.
?Rettenetesen izgalmas volt a teszt, hiszen minden újdonság volt számomra: S2000-es autót sem vezettem még, hóban meg aztán pláne. De már az első kilométertől kezdve nagyon szimpatikus volt számomra a Fiesta, az utolsó tíz kilométerre pedig Markko beült mellém, ami nagyon nagy élmény volt. Ráadásul az is kiderült, hogy csapattársammal, Ott Tanakkal nagyon hasonló a vezetési stílusunk, mert az ő beállításai abszolút megfeleltek nekem. Ez segít majd a közös munkában? ? mondta Turán Frici, aki Zsiros Gabival együtt komoly fizikai felkészüléssel alapoz az új szezonra, amelyben a hétből mindössze két helyszínt ismer (a francia és a katalán futam pályáit), úgyhogy jó néhány izgalmas kaland vár rá.
S hogy mi kellett ahhoz, hogy az újabb álom valósággá válhasson a Turán – Zsiros kettős számára?
Nyilvánvalóan sok-sok háttérmunka.
?Vannak új támogatóink, s hamarosan be is mutatjuk őket, amikor leleplezzük a versenyautónkat? ? mondta Eiles Tibor csapatfőnök, aki az esélyekről és a célkitűzésekről is beszélt: ?Frici a teszten remekül alkalmazkodott az S2000-eshez, s mivel megkapja a gyári beállításokat, valamint a gyári Ford-csapat egyik mérnöke segíti a munkáját, az a cél, hogy párosunk jó eredményeket érjen el. Bár nem lesz könnyű, hiszen a mezőny erősebb, mint valaha. De ettől talán csak még szebb és izgalmasabb az egész. A rajongóktól pedig azt kérem, csatlakozzanak a Turán Motorsporthoz a facebook-on, s kövessék a hivatalos weboldalt is! Hiszen minden egyes kattintással jelzik a csapatnak, hogy szurkolnak nekik itthonról, ez nagyon sokat jelent a versenyzőpárosnak. ?
A nagy kaland Turán Friciék számára az április közepén tartandó Jordán-ralin kezdődik…
Versenyprogram:
1. 2011. április 14-16. Jordánia
2. 2011. május 5-8. Olaszország
3. 2011. június 16-19. Görögország
4. 2011. július 28-31. Finnország
5. 2011. augusztus 18-21. Németország
6. 2011. szeptember 29 ? október 2. Franciaország
7. 2011. október 20-23. Spanyolország
Köszönjük a Támogatóinknak!