ISEUM Rallye – Szombat reggel indult az igazi küzdelem
melynek 15-ként vágtak neki Friciék. "A pénteki kvalifikáció megnyerésének köszönhetően elsőként választhattunk rajtpozíciót, és a pályák sarassága miatt a lehető legkésőbb, azaz 15-nek akartunk indulni.-indokolta Frici a rajtpozíciót.
A Hyundai i20 R5-öt vezetését igazából hamar megszoktam, amit a stabilan jó időeredmények is bizonyítottak. Szinte csak tizedek választották az egyes helyezéseket, akkor is, amikor mi voltunk legelöl, vagy eggyel hátrébb. A nap végén 9,7 másodperces előnnyel vezetjük a versenyt, de az idáig vezető út nem csak a pályák felülete miatt volt rögös. A 4. gyorsaságin túlcsúsztunk, leállt az autó, újra kellett indítani, egy R5-ös esetében nem csak egy gombnyomás. Ennek ellenére megőriztük vezető helyünket, és az utolsó körben a gázpedál jeladó hibája ellenére is tudtuk növelni az előnyünket. Igaz, ehhez az ellenfelek kisebb hibázása is hozzájárult, de nekünk is voltak gondjaink.- mesélte a nap történéseit a pilóta.
Több nehézségünk is volt a nap során, mégis elégedettek lehetünk, hiszen vezetjük a versenyt!-kezdte Bagaméri Laci. Jól sikerült a pályák feldolgozása, az összhang is remek volt az autóban, és a kritikus helyzeteket is jól kezeltük. Ilyenből több is volt, pl. egy rendőri ellenőrzés miatt az utolsó pillanatban érkeztünk meg az egyik gyorsaságihoz, menet közben kellett beöltöznünk, miközben a gázpedálra pedig időnként nem reagált az autó. Még egy kő is beszorult a hátsó féknyereg és a tárcsa közé, így meglehetősen túlcsorduló adrenalinnal kezdtük az utolsó gyorsaságit, amin mindezek ellenére a 2. legjobb időt értük el, és tudtuk növelni az előnyüket a legközelebbi ellenfelekkel szemben. -részletezte az eseménydús nap történéseit a navigátor.
Vasárnap két pályán 4 gyorsasági vár Fricire és Lacira, köztük a 22,5 km-es Power stage is, melyen további "bónusz" pontokat is lehet gyűjteni. A szombati versenynap megnyeréséért minden esetre már Friciéket illeti az 5 bónuszpont, amiken nagy jelentősége lehet az év végi elszámolásnál.