Szeretjük a veszprémi pályákat
Esélyesként állnak rajthoz ? ez nem is kérdés. Turán Frigyes és Zsiros Gábor szereti a murvás pályákat, arról nem beszélve, hogy az eddigi tapasztalatai szerint a Peugeot 208 T16 is rendkívül kezes ezen a talajtípuson.
Esélyesként állnak rajthoz ? ez nem is kérdés. Turán Frigyes és Zsiros Gábor szereti a murvás pályákat, arról nem beszélve, hogy az eddigi tapasztalatai szerint a Peugeot 208 T16 is rendkívül kezes ezen a talajtípuson.
Így azután Friciék izgatottan várják a hét végi Veszprém-ralit, amely amellett, hogy mindig az egyik legnehezebb verseny a naptárban, a legizgalmasabb és leglátványosabb is.
?Az autónk új lesz, hiszen Kruuda a legutóbbi versenyen gyakorlatilag rommá törte, úgyhogy Tagai Tomiék a kettes és az egyes számú autóból építettek egyet ? árulta el Turán Frici, majd azt is hozzátette, csütörtökön tesztelik a 208-ast, s beállítják a veszprémi pályákra és kiválasztják a megfelelő Hankook gumikat is. ? Bizakodó vagyok, mert az autó nagyon szimpatikus volt nekem a fehérvári murvás szakaszokon, egy defekt ugyan hátráltatott minket, de összességében nagyon szerettem murván vezetni. Úgy érzem, ezen a talajtípuson hamarabb összeszoktunk, mint aszfalton. Ha a legutóbbi apró hibáinkon túl tudunk lépni, akkor esélyesként állunk rajthoz a versenyen.?
A versenyen, amelyen szombat délután két, vasárnap pedig hét gyorsasági szakaszt rendeznek ? ezeken dől el a bajnoki pontok sorsa.
?A veszprémi pályák mindig is nagyon jók voltak, s a tavalyi tapasztalatokból kiindulva úgy gondolom, jók lehetnek a 208-asnak, no és nekünk is. A kislőtéri szakaszok fekszenek nekünk, s ha sikerül az autót is jól beállítani ? márpedig miért ne sikerülne? ? akkor rendben lesz a futamunk. Tavaly az első napon nagy előnnyel vezettünk itt, szeretném, ha most végig kitartana a lendületünk és a szerencsénk...?
A navigátor, Zsiros Gábor is a tavalyi emlékek felidézésével hangolódott a hétvégére, megígérte, az idén megkeresi a bokrok alatt azt a követ, amely tavaly a defektet okozta, kibányássza, nehogy megint baj legyen belőle. Persze, ez nyilván csak tréfa, az viszont tény, hogy Veszprémben a siker egyik titka mindenképpen az lesz, hogy meg kell úszni defekt nélkül.
?A Veszprém-rali mindig is nehéznek számított navigátor szempontból, hiszen tele van bukkanókkal és ritmusváltásokkal, emiatt a pilótának nagy szüksége van rá, hogy a navigátora kellő időben adja az infót. Ez kell a gyorsasághoz ? mondta Zsiros Gabi. ? Ráadásul meleg is lesz, ami nehezíti majd a koncentrációt, ezen a magam részéről szaunás felkészüléssel tudok segíteni, ott szoktatom magam a meleghez. Várjuk a versenyt és készülünk a tréningre, a tavalyi itiner felfrissítésével szerintem négy-négy pályabejárásból jól fel lehet dolgozni a szakaszokat.?
A viadal tehát szombaton délután kezdődik, s a két nap alatt összesen 138.9 gyorsasági kilométert teljesítenek a párosok.