Új autóval vágnak neki Friciék a szezonnak

Egy korszak lezárult, egy új pedig elkezdődik. Turán Frigyes és Zsiros Gábor ugyanis idén egy Skoda Fabia RS Rally2 versenyautóval áll rajthoz a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain. Az új szezon első állomása az ikonikus Diósgyőr Rallye, ahol a mezőny komoly kihívások elé néz április 4-6. között.

Búcsú a Volkswagen Polo-tól- új kihívások a Skodával

"Négy sikeres közös év után elválnak útjaink a Volkswagen Polo-val, amellyel számos emlékezetes futamot teljesítettünk. Az autó Franciaországban folytatja útját, mi pedig izgatottan várjuk itthon az új szezon kihívásait a Skoda-val, ami a legmodernebb fejlesztésekkel érkezik a versenypályára. Az egyik szemem sír, a másik nevet, megható volt a búcsú, hiszen rengeteg közös emlék köt minket a Polo-hoz, de itt az új év, jönnek az új kihívások. Nagyon várjuk, hogy mit tudunk kihozni a Skodából!" - kezdi Turán Frici.

Az első teszt - ígéretes kezdet

A csapat már túl van az első aszfaltos teszten a Skoda Fabia RS Rally2 versenyautóval. Friciék a teszt során egy keskeny, gyors, felhordásos útszakaszon gyűjtöttek tapasztalatokat, és bár a tapadás nem volt ideális, értékes adatokkal gazdagodtak az autó beállításaihoz. A XiQIO Racingnek köszönhetően - mely az autót biztosítja - tudtunk az autó beállításain finomítani és nagyon elégedetten zártuk az első közös napot.

"A Skoda motorja nyomatékosabbnak tűnik elsőre, és a hátsó futóműve is rendkívül korszerű. Ez egy 2024-es fejlesztésű autó, - amivel tavaly még Jan Kopecký autózott - minden utolsó frissítéssel felszerelve. Ha eddig volt is technikai hátrányunk, az most el fog tűnni a pályán! A kérdés nyilván az hogy milyen gyorsan tudunk az új autóval barátságot kötni, de az első benyomások mind az utóval, mind a csapattal optimizmusra adnak okot." - teszi hozzá Frici.

"Navigátor szempontból is nagyon jók az eddigi tapasztalatok a Skodával. Még a verseny előtt finomítanunk kell az üléspozíciót, de már most is kényelmes volt a teszten. Frici már az első méterek óta jól kezelte az autót, úgy gondolom, nem lesz probléma beleszokni a verseny kezdetéig. Persze sok kilométert kell még vele gyűjtenünk, hogy ugyanolyan bátran autózzunk majd vele, mint a Polo-val" - mesél az első élményeiről Zsiros Gabi.

Diósgyőr Rali - 2 nap, 10 gyorsasági szakasz

"Tavaly egy 10 másodperces időbüntetés miatt csúsztunk le az első helyről, így a második helyen zártuk a Diósgyőr Ralit. Idén szeretnénk gyorsan és eredményesen autózni, erős lesz a mezőny, de úgy gondolom, hogy minden esélyünk megvan egy szép szezonnyitásra!" - mondja Frici.

"Alapvetően szeretjük a Miskolc környéki ikonikus pályákat, mindig jó érzés a Bükkben versenyezni. A pályák szinte ugyanazok, mint tavaly, vérbeli ralipályák, ahol minden évben izgalmas verseny zajlik. Optimistán várjuk a jövő heti megmérettetést" - zárja Zsiros Gabi.

A kétnapos aszfaltos verseny összesen tíz gyorsasági szakaszból áll, az ORB mezőnyének összesen 127,4 kilométert kell teljesítenie. A szezonnyitó április 4-én kezdődik a hivatalos rajtceremóniával, majd szombaton Bükkszentlászló és Garadna vár a versenyzőkre két körben, és a napot a sátai szakasszal zárják az indulók. A vasárnapot Borsodbóta nyitja, majd Mályinka és Bükkszentkereszt következik két körben.