Turán Frigyes, Zsiros Gábor: Éjszakai kalandok
Turán Frigyes és Zsiros Gábor számára az óvatos kezdés, folyamatos gyorsulás jegyében telt a San Remo-rali első versenynapja...
Turán Frigyes és Zsiros Gábor számára az óvatos kezdés, folyamatos gyorsulás jegyében telt a San Remo-rali első versenynapja ? a végén fűszerezve egy kis technikai gonddal, amelynek következtében a fiúk lábon kihordtak néhány enyhébb lefolyású szívinfarktust, de a végén aztán minden jól alakult. A Ford Fiestával száguldó kettős a pontszerző, nyolcadik helyen száguld az IRC-sorozat olasz futamán.
A pénteki versenynap programja meglehetősen érdekesen alakult, de aki ismeri ezt a versenyt, az már megszokta, hogy van délután három gyorsasági szakasz, majd következik egy négy-négy és fél órás szünet, ami alatt a versenyzők persze egy kicsit kiesnek a ritmusból, hogy azután megint fel kelljen pörögniük az éjszakai, 44 kilométeres szakaszra, amelynél jobban talán semmi sem növeli az adrenalin szintet. Több mint negyven kilométer, vaksötétben, kanyargós hegyi utakon. Izzanak a féktárcsák, őrjöngnek a szurkolók, a versenyzők pedig állnak a gázon, mintha az az aprócska körülmény, hogy maguk előtt csak egy sávban látják az utat, és egyáltalán nincs viszonyítási pont, egyáltalán nem is létezne.
Turán Frici és Zsiros Gabi is ezen a szakaszon volt a legjobb. A Petter Solberg féle Ford Fiestával száguldó páros (a norvég világbajnok amúgy a szervizparkban igyekszik segíteni a csapatot) az első szakaszon óvatosan kezdett, de így is megkaparintotta a 11. helyet, majd jött egy 10., egy 9., és következett az éjszakai szakasz.
?Az éjszakai szakaszon utolértük az előttünk indulót, de azzal még nem lett volna baj, mert szerencsére viszonylag hamar félrehúzódott, de azután hat kilométerrel a cél előtt elkezdett világítani a műszerfalon minden, ami világíthatott. A víz, az olaj, minden. Visszavettünk a tempóból és becsorogtunk a célba, elveszítve körülbelül harminc-harmincöt másodpercet, ezért is csodálkoztam, amikor a végén megtudtam, hogy így is nyolcadikak lettünk? ? mondta Turán Frici, aki tényleg elképesztően gyors lehetett éjszaka (ő amúgy is nagyon szeret sötétben vezetni, ellentétben a legtöbb pilótával), ha így alakultak az eredmények.
A párost azonban abban a pillanatban nemigen foglalkoztatta, hogy összetettben is a pontszerző, nyolcadik helyen áll az IRC-sorozat olasz futamán, ugyanis az autó füstölt, a motor túlmelegedett, úgy nézett ki, hogy vége mindennek. Szerencsére a szervizparkig jórészt lefelé vezetett az út, úgyhogy a Turán Friciék elérték a csapatot. A 45 perces szervizben kiderült, hogy valami megütötte alul az egyik radiátort. Alig látszott rajta sérülés, de elfolyt az összes víz. Szerencsére azonban nem ?főtt meg? a motor, bár 140 fok fölé fevült, úgyhogy eszméletlen rohanás kezdődött.
?A csapat összehangoltan dolgozott, és negyvenöt perc alatt menetkész állapotba hozta az autót, így időben ki tudtunk menni a szervizparkból. Reggel még tizenhárom perc alatt vízpumpát cseréltek a fiúk, így elindulhattunk a szombati gyorsasági szakaszokra? ? mondta Turán Frici.
A szombati második, azaz a 6. gyorson az autó verseny funkcióját leállították, utcai üzemmódban versenyeztek, ám még így is tartották a pozíciójukat. Mivel az autó nem mutatott semmilyen problémát, így a 7. gyorsra visszakapcsolták a rally módot, így Friciék újra száguldhattak teljes erőbedobással.
A versenyen a hazai pályán száguldó Basso vezet, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen a helyi pilóták úgy ismerik ezeket a pályákat, mint a tenyerüket, s ez is csak emeli Turán Friciék helyezésének értékét.
Köszönjük a partnereinknek!